søndag 18. oktober 2009

Julekjole og hverdagskjole



Har fått en bestilling på to julekjoler, og har gjort ferdig den ene av dem. Eller det vil si, nesten ferdig. Tror jeg kommer til å sette på en blonde nede på kjolen og, og kanskje litt mer pynt. Det skal jo være en skikkelig julete julekjole! "Less is more" gjelder absolutt ikke her. Som den forrige julekjolen jeg lagde, så har også denne fått hjerte og navn på lommen.





Har såvidt fått begynt på neste julekjole. Motivet er ihvertfall ferdig - fugl i snøvær...Merker at julemotiver ikke er det letteste å komme på (er ikke så glad i nisser...), så gode forslag mottas med takk!



Nå er det - heldigvis- en stund igjen til jul ennå, så helt til slutt kommer en litt mer hverdagslig utgave i grå ullfilt, men som fint kan brukes til fest og moro den og:-)





Ullfiltkjoler er utrolig kjekt å lage, blir visst aldri lei, så det kommer nok flere innlegg med slike kjoler utover i uken. Får håpe dere der ute ikke er blitt lei av de heller...

7 kommentarer:

  1. Å herlighet. BLir helt YR her og må ringe til min mor sånn at hun får se... For denne var KNALLFIN. Virkelig helt KNALL:) HURRA!!!!Du er Fantastisk flink, og ikke minst--effektiv??? Utrolig!!! Vi har forhåpentligvis fremdeles en date på torsdag. Nå har jeg fikset meg bil og alt og det..så nå kan INGENTING gå galt. ( syke unger må klare seg selv...) SEE U din superflinke jente:)

    SvarSlett
  2. Så kjekt at du likte den! Har nettopp vært ute og kjøpt en liten blonde til kjolekanten. Tror det vil gjøre seg. Vi krysser fingrene for at ingenting skjærer seg på torsdag:-) Så bra at du har fått ordnet deg med bil. Gleder meg til å se deg! Snakkes!

    SvarSlett
  3. Heisann :))Takk for koselig kommentar på bloggen min :)Nå har jeg beundret de nydelige tingene du syr og det synes at dette er noe du kan! helt nydelige ting!! Den røde kjolen var skjønn men jeg ble allermest forelsket i den grå! Kjempemorsomt med det lille bildet på brystet! Ha en fin mandag! Hilsen Kardemomme :))

    SvarSlett
  4. Hva med " engler daler ned i sky " :)

    SvarSlett
  5. Takk, Linda! Bildet skal forestille en engledame, vet ikke om det er så lett å se..To englebarn hadde sikkert vært søtt:-) Også er nå du veldig søt som er så flink å kommentere!

    SvarSlett
  6. Julemus i snøvær! Det hadde vært noe, Barbro!

    SvarSlett
  7. Lurt, Cathrine! Tusen takk, snille du!

    SvarSlett