fredag 25. desember 2009

Julefryd



Endelig kan mor senke skuldrene og slappe av. 1. juledag er den første stressfrie dagen i desember. Herlig! Ikke noe besøk, bare daffe rundt i det nye Kari Traa ullundertøyet (akkurat de bildene skal jeg spare dere for...), spise enda mer god mat, og ut på aketur. Og ungene sov helt til kl. 09.00 i dag. Fantastisk!


1. juledag er julestrømpedag hos oss. Etter ørten julegaver, 72 kalendergaver, nissegaver, gaver til barnehagepersonalet og vertinnegaver, er oppfinnsomheten på gavefronten på nullpunktet når julestrømpene skal fylles. Snop blir det liksom nok av i julen, om vi ikke skal ha det til frokost og...Så det ble juleblader, kortspill, småleker - og selvfølgelig sjokolade til frokost. Ja, ja, det er jo bare jul en gang i året...



Og jeg mistenker forresten Michael Jackson for å ha gjenoppstått som nisse... Bare sjekk denne nissen som kom på besøk hos oss, med solbriller og hanske(r) med glitter. Og med en pussig dialekt...



Hoppende glad blir man ihvertfall etter å ha fått gave fra nissefar fra Nordpolen (eller Neverland?)


Ha en fortsatt riktig god jul!

8 kommentarer:

  1. Ja 1.dag jul er det klart for latskap... Jeg og kjenner det ettersom jeg i tillegg til å ha 3 barn og drive gavebutikk m gardinsøm og dameklær ... Ja så skulderene er senket ... har lata meg litt foran pc en idag og spist masssssssssssssssse god mat .. Kjolen din frøkna var kjempesøt !!! Bare et spørsmål; hjerte... vasker du stoffene før du syr de sammen ? ( Tror du har sydd selv da;O)). Ha en god kveld !

    SvarSlett
  2. Skummel nisse du hadde på besøk :)

    Hos meg er det som vanlig jobbe-jul, og jeg måtte tidlig opp (i alle fall tidlig nok). Men det ble en fin stund i gudstjenestene både i går og i dag, og etterpå gikk vi en liten tur ute i "blesten" mens det snødde. Ellers er jeg så heldig at mannen lager middag mens jeg jobber, så vi har en veldig grei arbeidsdeling. Jeg kan bare sitte og slappe av, og etter julegudstjenesten i går kom jeg til dekket bord, juletreet var satt opp og pyntet (av ungdommene i huset), og det var støvsugd...

    Men nå skal jeg ha noen fridager, det blir godt å sove ut.

    Kos deg fortsatt :)

    SvarSlett
  3. Ja, sant det er deilig å bare labbe rundt i undertøyet/pysjamasen?

    Og hvordan får du ungene til å sove så lenge?
    Min datter på ni synes at hun har sovet lenge hvis klokken er 07. Vanligvis synes jeg at det er ok å stå opp tidlig, men i dag var det tungt. Det ble litt seint i seng i går, så snek til meg noen timer med søvn på sofaen i dag tidlig.

    Håper du får noen fine romjulsdager!

    PS! Kjolen til datteren din var helt nydelig!

    Klem

    SvarSlett
  4. He he stilig nisse... Litt utenom den vanlige :)
    Nydelig kjole på jenta -Det er vel du som har sydd den?
    Klæm Susanne

    SvarSlett
  5. Spesiell julenisse, ja. :) Så herlig å se forventningene som stråler fra prinsessa di:)
    Fortsatt god jul. Kle Ellen:)

    SvarSlett
  6. Kos deg videre i julefreden! Her har vi nesten snødd inne.
    Tusen takk for den vakre premien jeg fikk av deg på julaften! Tekstilbildet var nydelig, og hjertet likedan. Heldig var jeg :)

    SvarSlett
  7. Hei og hå!! Ja, 1. juledag er virkelig latskapens dag - jeg kjente at hele kroppen ladet ut i går og lå leeeeenge. Lillegutt ble syk i går - 39,8 i feber. Tror det er tenner på gang. Feberen har gått ned nå. Så det er deilig med fridager, når han er urolig på natta.

    Kos dere masse videre i romjulen, med aking, godterier og hverandre!
    Går barna julebukk forresten?

    Klem!

    SvarSlett
  8. God jul i stua;) Det er virkelig godt med noen helt "daffe" dager i jula.
    Så flotte julestrømper hos deg!
    Kos deg resten av jula også;)
    Klem fra meg;)

    SvarSlett