onsdag 19. mai 2010

Masseproduksjon



Jeg er en person som er lett å overbevise og har litt vanskelig for å si nei. Derfor er jeg et funn å ha med på Tupperwareparty og sånt. Jeg lar meg lett rive med av crispe salatboller, uunnværlige bakeunderlag og vannfylte kjevler. Faktisk har jeg skapet fullt av ting og tang som jeg i et øyeblikk av svært dårlig selvinnsikt og dømmekraft ikke trodde jeg kunne klare meg uten...

Og siden jeg så lett lar meg overtale, så har jeg i dag klart å si ja til å være med på sommermarked neste helg, for å selge egenproduserte varer, sammen med hyggelige venninner. Så langt høres jo alt fryd og gammen ut - bortsett fra at jeg ikke har noe å selge. Og hvor mye får man egentlig laget i løpet av vel en uke? Jeg trøster meg med at jeg jobber best under press...


Beleilig nok så kom det en ladning med fine stoffer fra Panduro i posten i dag. Fikk 25 % rabatt på alt jeg kjøpte. Kunne jo ikke si nei til det heller:-)



Blir ihvertfall veldig inspirert av sånne flotte stoffer. Så det skorter egentlig ikke på inspirasjon og motivasjon.

Det gjelder bare å finne noe å lage som ikke tar altfor lang tid, som hjerter og ugler og noen små duker kanskje? Og et par vimpelrekker?

Posted by Picasa
Noen klovnebilder må jeg vel også ha med. Ellers setter jeg stor pris på gode ideer til noe raskt og fint som kan masseproduseres ved hjelp av symaskin:-)

12 kommentarer:

  1. Så spennende! Vimpler og ugler virker jo være veldig i vinden, da. Du skaper nok noe flott ut av disse fine stoffene. ☺

    SvarSlett
  2. Jeg har også tenkt å produsere litt til butiken vår. Var innom stoff og stil i Trondheim og kjøpte fine stoffer.
    Jeg skal lage puter, lavendel-hjerter, nåleputer, vimpler, små pike skjørt.. og litt til vist jeg kommer på noe. : )

    SvarSlett
  3. Lekre stoffer! Blir spennende å se hva du lager ut av det til sommermarkedet. Blir travelt, så lykke til!
    Tror du har mange bra ideer alt. Kanskje noen oppbevaringsposer til tingogtang? Eller applikere noe på håndkler/kluter du kan kjøpe, som gjør dem mer personlig. Nei, jeg tror du renner over av kreativitet bare du setter deg ved maskinen.

    SvarSlett
  4. Heia!
    Kjenne meg veldig godt igjen her:) Jeg sier også litt for fort ja. Har ikke så mange forslag til noe å sy, men liker veldig godt uglene og klovnene dine, ønsker deg lykke til på marked.

    SvarSlett
  5. Flotte klovnedamer!
    Hva mer kan du sy?
    Grytekluter og kjøkkensett med duker?
    Plastposepose til å samle plastposer i?
    Småposer med fine steiner i - til å munke med??
    Barneforklær?
    Små skjørt?
    Små trekanthodetørklær til småpiker?
    Og noen til halstørklær til smågutter?

    Vel.vel, jeg gikk helt bananas...

    SvarSlett
  6. Marked? Her i Bergen da?.Ser ut til at du har masse fine stoff å jobbe med. Du er jo en mester til å lage både puter og ugler og litt av hvert. Ønsker deg lykke til med jobbingen.
    Klem

    SvarSlett
  7. Marked høres utrolig spennende ut, og du får nok solgt det du har med!
    Flotte stoffer, så det blir nok flotte produkter også;)
    Klem fra meg;)

    SvarSlett
  8. Å utrolig. På en uke? Jeg har to mnd på å forberede meg til utstilling og synes det er altfor kort tid. Men med så fine stoffer og masse energi- så går det i en fei, tenker jeg, og du får sydd masse fine ting!

    SvarSlett
  9. Så utrolig mye lekkert stoff da! Jeg regner med at du klarer å trylle frem mye lekkert ut av dette. Er det billigere å bestille over nettet enn å handle i butikken?

    Jeg forventer at du annonserer hvor og når dette sommermarkedet skal være, hvis det er åpent for oss andre da! For jeg vil gjerne komme å kikke litt..

    Ha en fin dag i solen!

    Stor klem

    SvarSlett
  10. lekre stoff, blir spennende å se hva du tryller frem ♥ kjempefin heading du har fått deg

    SvarSlett
  11. Så kjekt da. Sett i gang og produser du:) tipper du får solgt ALT, for det er jo de lekreste ting du lager;) Klem og lykke til:)

    SvarSlett
  12. Jeg aner jo ikke hva som er raskt å lage eller ei, men vimpler er jo i vinden. Og ugler. Lykke til!

    SvarSlett