mandag 31. mai 2010

Settekasse


Jeg har alltid hatt en viss svakhet for settekasser. Som liten elsket jeg å samle på alle slags mulige små duppedingser - parfymeflasker i miniatyr og små porselensfigurer - som fikk sin plass i en diger settekasse på rommet mitt.


Så da jeg fant denne, lille settekassen på Fretex forleden, så måtte den bare bli med meg hjem. Egentlig så kunne jeg godt tenkt meg og hatt en sånn i stuen og, men denne skal på veggen på rommet til Sara og huse den stadig voksende Littlest pet shop samlingen. Småfigurene passer perfekt inn i hyllene, og forhåpentligvis blir det mer system på samling ( vel,vel, det er nå vel heller tvilsomt...)

Settekassen var nokså shabby og trist, men kom seg betraktelig med noen omganger med spraymaling. Jeg fant fram en gammel blokk med scrapbookingark i knæsje farger og dekorerte med inni kassen. 


Så nå er det klart for Pet shop familiens innflytning:-)

19 kommentarer:

  1. Det var virkelig forandring. Slår sikkert godt an hos ei lita jente. Lykke til med "shopen"!

    SvarSlett
  2. Så fin den ble! :)
    ...jeg kastet forleden dag min gamle settekasse som jeg hadde på barnerommet mitt i mange år.

    Ha en fin kveld!
    Klem

    SvarSlett
  3. Først må jeg få gratulere med nettbutikk. Kjempeflott.

    Skal si du har fått til en lekker settekasse.

    Hvis du vil ha en i stuen, så har jeg en stående. Den har litt store "rom", men noe kan justeres. I sin tid var den brukt til å ha perler i.

    Bare gi en lyd, så kommer jeg med kassen.

    Klem

    SvarSlett
  4. men å fin denne ble,skikkelig koselig .
    å du .masse lykke til med butikken din,
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  5. SÅ fin den ble, herlige farver Barbro!
    Når sover du..?-fnis;-D
    INGEN hast med bildene, det vet du:-)
    Men gleder meg til å se det ser ut når du er ferdig - juhuu!
    Og ja ...fryyyktelig kjedelig å male gjerde - men mannen syns det flott jeg holder meg i "form"(så slipper han å male!);-D
    Ha en fin, fin kveld,
    klem hege.

    SvarSlett
  6. Den ble kjempesøt! Har tenkt å gjøre noe lignende med min...når jeg får tid.
    Så masse flott du har lage til bloggbutikken din.
    Lykke til!
    Klem : )

    SvarSlett
  7. oi, den bli jo virkelig fin jo!

    SvarSlett
  8. Hei hei,
    Ja, det ble nydelig! Og en virkelig GOD idè till å ha alle petshops! Da kan de jo skues fra små rom og ikke bare ligge hulter i bulter i kasser - eller rett og slett bli borte blandt alle lekene.
    Ha en flott kveld!
    Klem :)

    SvarSlett
  9. Åh, så fin!
    Hvordan var det å spraymale den? Mye gris??

    Og gratulerer med bloggbutikken:)

    SvarSlett
  10. Den var veldig søt, og inspirerer virkelig til å få ut finger'n og fikse settekassa nede i boden.

    Spennende med nettbutikk, mye fint der. De uglene er jo ultraherlige.

    SvarSlett
  11. Stooor forandring, ikke til å kjenne igjen den settekassen! Morsomt med forskjellige mønstre i rutene :) Ha en fin jobbeuke framover! Klem

    SvarSlett
  12. Du er FLINK altså!! For meg hadde det vært et ork å male den hvit, for jeg hadde aldri tenkt på at jeg kunne brukt spraymaling (nå er det håp for noen gamle rammer jeg har pakket vekk), og å dekorere den inni kunne jeg jo bare drømt om - hvilket jeg sikkert ville gjort, men ikke fått gjort noe med. Hvordan har du tid og energi til alt du gjør, trebarnsmamma?!?!?Jeg er IMPONERT!!!

    Klem!!

    SvarSlett
  13. Herlig - likte de knalle fargene - passer godt til et barnerom!
    Tusen hjertelig takk for gave som kom i posten i dag!!!

    SvarSlett
  14. den ble kjempestilig, gjorde seg virkelig med arkene inni

    SvarSlett
  15. Du er bare helt utrolig:) Imponert over alt du får gjort. Kjempeflott settekasse:)
    I dag har jeg lekt "hermegås". Ble bare nødt til å sy en uglevenn til Maries ugle. Selv om sømmene mine ikke kan måle seg med dine, ble den godkjent, og tatt inn i varmen. Hun hadde jo tross alt valgt ut stoffbitene selv;)
    Klem..

    (Gratulerer med bloggbutikk...ble kjempefin;)

    SvarSlett
  16. Hjelpe meg. Dette var totalforvandling. Kjempefint!

    SvarSlett
  17. Kul! Og mor kan jo håpe på mer orden i den LPS-samlinga.....

    SvarSlett
  18. Så søt den ble da. Vil gjerne gratulere deg med åpning av bloggbutikk. fine ting der inne.
    Klem

    SvarSlett
  19. Hei vennen. Så søt den ble. Kan ikke annet enn å bøye meg i støvet av dine kreative krumspring. Du er bare såååå flink.
    :) Susanne

    SvarSlett