onsdag 23. juni 2010

Picasa, quilting og PR

Det var utrolig kjekt og omsider få installert Picasa bilderedigeringsprogram på maskinen. Programmet var ypperlig til å lage nye visittkort med. Ikke det at jeg var gått tom for visittkortene fra Vista print - de kommer jo i sånne mengder at de omtrent er evigvarende, men jeg trengte nye og oppdaterte kort i full fart, og da var det greit å kunne lage de selv.



Ikke en spesiell billig måte å lage visittkort på, så det blir nok en ny bestillingsrunde på Vista Print ganske snart. Inntil videre får de heimelaga duge:-)


Jeg fikk forresten en hyggelig mail fra medlemsbladet til Norsk Quilteforbund for en stund siden, med forespørsel om et lite intervju. Jeg innrømmer at jeg ble litt vippet av pinnen, for sånne quiltedamer er GRÅDIG flinke - og jeg er jo egentlig ikke noen quiltedame, og ikke visste jeg at de hadde eget forbund eller medlemsblad heller. Men morsomt var det nå lell og bli spurt, og jeg takket selvfølgelig ja. All PR er god PR, eller hva? 


Så nå er visst bladet sendt ut til quiltedamer ( og kanskje det fins quiltemenn for alt jeg vet?) rundt om i det ganske land. Det er neppe et blad du får kjøpt hos Narvesen eller Seven-elleven, men jeg skulle få det tilsendt en gang i neste uke, tror jeg. Så det blir jo artig å se. Mens andre venninner skriver for Boligpluss, så er min dag i rampelyset en liten artikkel i Norsk Quilteforbunds medlemsblad. Og det rekker lenge for min del:-)

Jeg har faktisk aldri quiltet noe som helst i hele mitt liv, så jeg måtte jo bare prøve på den lille blå nåleputen over. Det er omtrent umulig å se at den er quiltet ut ifra bildet, men den er altså det. Så nå kan jeg omsider si at jeg har drevet med quilting jeg og:-)

Så da vil jeg jeg gjerne helt til slutt sende en liten hilsen til alle quiltedamer og menn! Bøyer meg i støvet for dere - dere er flinke!

16 kommentarer:

  1. Så morro med litt publisitet, og det er jo ikke rart de ville ha deg med, du lager så mye fint!! :O)
    Ha en fin onsdag,
    klem :O)

    SvarSlett
  2. Så kjekt å bli publisert!
    Nesten så jeg må melde meg inn igjen i quilteforbundet, bare så jeg får sett bladet og intervjuet.. ;-)

    SvarSlett
  3. Vet du Barbro. Jeg satt forrige dagen og bladde i bloggen din. H E R R E M I N H A T T du er flink!! Jeg er helt fascinert over de tekstilbildene du lager. De er helt fantastisk fine! Fargene, detaljene, streken... Jeg digger de! Flinka!

    SvarSlett
  4. så kjekt da!!

    Håper du får en fin st. hans.. stille og rolig her. Feiret med middag på peppes ellers blir å være hjemme:)

    SvarSlett
  5. Heisann!
    Picasa har jeg også brukt og syntes det er et greit program å bruke.
    Nå har jeg nettopp lest om deg i Norsk Quilteforbunds medlemsblad og det var flotte sider om deg.Spennende.
    Ønsker deg en fin kveld

    Klem fra Lappeline

    SvarSlett
  6. Hvor er det bare nogle fine ting du laver :o) Kram Betina-sommerhusstil.blogspot.com

    SvarSlett
  7. Sa moro a komme i bla'! Quilting kan du helt sikkert om du bare vil! DU er sa flink og inspirernde med dine bilder og blogg.

    Ha en fin kveld!

    klem Mette

    SvarSlett
  8. Åh, herre min. Det er du som er flink. Høna og puta var bare helt nydelig!
    Klem :)

    SvarSlett
  9. Fine visittkort - de må vel duge i massevis de der vel :-)

    Forstår godt at de ville ha et lite intevju med deg, for du lager så utrolig mye fint :-D

    Ha en fin kveld og klem fra Siv

    SvarSlett
  10. Så flott å få anerkjennelse for det du skaper.

    SvarSlett
  11. hmmmm. Den er ikke til salgs den puta??? Jeg må liksom bare innom og se på den igjen. :)

    SvarSlett
  12. Tusen takk for super rask levering :O) Det fine bildet kom i dag :O) Lekkert som vanlig !!! Håper det bladet selges i løs salg så alle kan lese det. Gleder meg :o) Vissittkortet var også nydelig :O) Ha en strålende dag :O)
    Hilsen Hege

    SvarSlett
  13. så gøy å bli publisert, med alt det flotte du lager så er det rart at du ikke har blitt kontaktet av noen før :-)

    SvarSlett
  14. Så morsomt da, og ikke er det rart heller, for en så flink dame som deg tror jeg man skal lete lenge etter. Tenker nok det er mange som har funnet inspirasjon og glede fra deg.
    Ha en strålende dag videre.
    Klæm Susanne

    SvarSlett
  15. Så gøy da. Du driver jo med frihåndsquilting hele tiden på bildene dine! Forstår godt at de vil ha intervju med deg. Kjempespennende.
    Flotte visittkort, forresten!

    SvarSlett
  16. Du har jo inspirert så mange med bloggen din og DU KAN frihåndsquilting. Det er det ingen tvil om. Lykke til med intervjuet.

    SvarSlett