onsdag 7. juli 2010

Sommerlig


Det er ikke mye som har minnet om sommer her de to siste dagene, så i et forsøk på å skape litt sommerstemning, ihvertfall på bloggen, så slenger jeg ut et bilde av nysydd vimpelrekke i sommerstoffer.



Kari sin flotte, hjemmesydde kjole hjelper også på sommerfølelsen. Kjolen er pyntet med en av mine applikasjoner - veldig artig:-) 


Jeg liker så godt fasongen på kjolen til Kari, og da jeg kommenterte det, så tok Kari like godt og tegnet av mønsteret i min størrelse og sendte det til meg. Utrolig snilt! 


Barnekjolen her er riktignok ikke hjemmesydd, men sommerlig og fin - og en av Sara sine fravokste kjoler. Jeg samler på barnetøy med fine farger og mønstre, for de er så flotte å bruke til applikasjoner. De store rosene er supre som dekor på puter, hjerter, klær o.l  Bare et lite tips herfra:-)


Enda et lite tips:
Et sommerlig prikkestoff kan du enkelt lage av et ensfarget stoff. Her er det trykket med q-tips dyppet i hvit dekkende tekstilmaling, og straks er stoffet blitt litt mer spennende og sommerlig:-)

Og jammen tror jeg ikke det hjalp med et sommerlig innlegg - nå skinner solen!

Ha en fin dag!










10 kommentarer:

  1. Og i Oslo forvant sola......så da kan vi hente litt somemrstemning fra bildene dine. Ha en fin dag!

    SvarSlett
  2. For et fint innlegg - alt fra super-optimisme med hensyn til sommer...
    - og mange gode tips !
    Den siste kjolen til Mille med roser på blir ENTEN ferdig.., el. applikasjons-materiale,grr!!(Fniis!)
    Ha en strålende dag inne - om det er noen trøst.., så er det grått her også idag;-)
    Klem,klem:-)

    SvarSlett
  3. Hei hei :-) Du var skikkelig fin og
    sommerlig :-D I dag har vi sommer her, og det er så godt. Tror jeg skal vaske litt stoffer og få hengt ut i dag jeg - da får jeg en sommerlig klessnor ;-) Jeg samler også på fravokste klær med fine mønster - får sikkert bruk for det en dag.

    Ha en sommerlig og fin dag, Barbro, og klem fra Siv

    SvarSlett
  4. Kos deg i solskinnet, så har vi fått tips både om dekor og for hvordan bringe frem solen :)Takk for sommerstemning! Sender smil og blå himmel :)

    SvarSlett
  5. Nydelig vimpelrekke og du lager så fine aplikasjoner... sukk...

    Kos deg i sola - dersom det er sol i dag da :)

    SvarSlett
  6. Vi har hatt sommer her lenge, vi, men akkurat i dag er det regn...
    Du har jo så mange flotte tips - dessverre ligger de i en høyere liga enn det jeg kan klare. Men jeg beundrer deg og alt du får til!

    SvarSlett
  7. Kreativiteten tar i hvert fall ikke sommerferie hos deg! Mange gode ideer, som vanlig, og fine farger på vimpler og bildet!

    Ha en god helg! Klem

    SvarSlett
  8. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  9. Selv om sommeren ikke helt har kommet hit, hjelper det å titte innom bloggen din.. Da kommer jeg i sommerstemning <3
    Lykke til med strikking av kluter på vei opp og ned fra Nord... Jeg slenger inn en bestilling på noen jeg ;-)
    Ha en strålende sommer Barbro så snakkes vi når jeg kommer tilbake.
    Stor og varm sommerklem til deg fra meg

    SvarSlett
  10. Herlig og sommerlig innlegg!Her skinner sola og det er varmt; i sted gikk gikk ei haglskur over huset:D

    Kos deg videre og klem fra meg;)

    SvarSlett