mandag 11. oktober 2010

Retrostoffer og søt gave

Fra før av er nordlendingen lykkelig eier av en gravemaskin, og nå (les: i går) også gressklipper som man sitter på og klipper gresset... Og vi bor ikke på noe småbruk, bare så det er sagt. Men med tanke på at vi hadde stor bensindrevet gressklipper med oppsamler til å klippe 8 kvm plen der vi bodde før, så er det jo klart at det trengs bilklipper nå når vi har ordentlig hage. Jeg ser jo at det er en artig sak, selv om jeg ikke akkurat lar meg rive med av begeistring.


Derimot ble jeg yr av både glede og begeistring da jeg fikk byttet til meg litt nostalgisk melkekartongstoff fra Tre prinser. Hvilken lykke! Bunken med retrostoffer er ikke akkurat bugnende her hos meg, men jeg hadde ihvertfall nok til å få byttet til meg en bit melkekartongstoff.


I tillegg hadde snille Katrine fra Tre prinser lagt nedi noen ekstra biter med retrostoffer, som også gjorde stor lykke:-) 

Når det gjelder stoffer og interiør, så er jeg en skikkelig allrounder. Jeg liker egentlig veldig mye, bare i små doser, og uten at det blir for ekstremt. Så jeg kan godt finne på å sy meg en retropute den ene dagen, for så å sy noe skikkelig nostalgisk med gamle postkortbilder på neste dag.


Disse søte merkene (pluss enda noen til), har jeg fått i gave av Hege, en nær og kjær bloggevenninne, som er en utrolig kreativ, flink og handy dame:-) Foruten å være en særdeles omtenksom og snill person. Merkene er ikke transfermerker, men laget med en annen og mer holdbar teknikk, så disse gleder jeg meg til å ta i bruk på noen små barnekjoler.

Akurat i dag tror jeg at jeg er i litt retromodus, så vi får se om vi klarer å sette saksen i melkekartongstoffet:-) Sånne hjertebankstoffer er fryktelig vanskelig å gi seg i kast med altså...

Ha en fin dag!

20 kommentarer:

  1. Det øverste var suuuperskjønt! Litt surmelk-aktig...hihi. Håper du får en herlig dag i høstsolen! Klem H

    SvarSlett
  2. Så skjønt stoff.
    Spent på hva du skal trylle frem av det.
    Sikkert noe fint. Du er så flink:)

    SvarSlett
  3. Gleder med veldig til å se retro-Barbro;)

    SvarSlett
  4. Lucky you ;-) Enkelte stoffer er vanskeligere å sette saksa i enn andre stoffer :-) Null forståelse for dette fra gemalen - han skjønner visst ikke at enkelte stoffer er fine og ha fordi de behager øyet ;-)

    Ha ei flott uke og klem fra Siv

    SvarSlett
  5. ÅÅ så heldig!! Herlig stoff, og jeg skjønner godt "angsten" for å begynne å klippe i det :).. tenk om man angrer seg og ville brukt det til noe annet :O

    SvarSlett
  6. Hmmmm, fikk plutselig lyst på kefir...eller skumma kultur mer presis. ☺

    SvarSlett
  7. Sååå fint:) Du har så mye vakkert!! Og den gaven du fikk var bare helt lekker:)

    Klem:)

    SvarSlett
  8. Blir spennende å se hva som da dukker opp på bloggen din :)) Flott retro-stoff! ;) Har noen gamle sengetøy liggende. Tenker alltid på deg når seg ser de :)), og enda kjenner jeg deg ikke personlig. Men slik e vel det i Blogglandia... Ha en finfin dag. Her har vi hatt snøfall... :/ Klem

    SvarSlett
  9. Heldig er du...masse fine stoffer og bildene var jo nydlige.
    Ha en fin mandag
    Klem

    SvarSlett
  10. Ja dette var å gå skikkelig tilbake i tid ...melkekartongstoffet...husker :)
    Jeg lurer på hva jeg skal gjøre med mine retro stoffer som jeg ikke kommer til å bruke til noe som helst. Vakre bilder du har fått i gave. Ønsker deg en flott uke. Klem, Merethe

    SvarSlett
  11. Melkekartong stoff, nytt begrep:)...men flott stoff som du helt sikkert får forvandlet til noe lekkert!
    Nydelige merker også.
    Ser du har begynt juletenking, blir den hvit i år også, mon tro?
    Kos deg og klem fra meg;)

    SvarSlett
  12. Herlig stoff, kan det være syrnet melk som har den fargen? Gleder meg til å se hva du tryller frem av det.
    Søte merker du har fått også.

    Klem T

    SvarSlett
  13. Det blir spennende å se hva fint du får produsert av de flotte stoffene der. Håper du vil dele det med oss :)
    Ha en fin uke
    Trude :)

    SvarSlett
  14. Kjempefint melkekartongstoff! Skjoenner godt problemet med aa klippe i det ja! Gleder meg til aa se hva du lager.
    I Texas er det fortsatt fint, selv om jeg er graadig forkjoelet. Jeg skylder ene og alene paa hemningsloes bruk av airconditioningen her nede.
    Noe helt annet, kanskje Namaste kommer paa Bergensbesoek til meg. Da tar vi kontakt, vet du!

    God mandag til deg

    SvarSlett
  15. Gleder meg til å se hva du har tenkt å sy Barbro :) Jeg har heller ikke klippet i det jeg fikk av deg, digger det blå blomstrete, gleder meg til å finne et passende prosjekt til det!

    SvarSlett
  16. Sånn "melkekartongstoff" er jo så fiint!

    SvarSlett
  17. Da er vi litt like, for jeg kan også like både det fargesprakende med masse mønster den ene dagen, og det nostalgiske hvite den neste. Neste dag igjen kan jeg helle mer mot det rå og moderne. Moro å blande litt stiler, og prøve seg på flere ting. Herlige stoffer du har fått! Det er jo bare helt genialt det melkekartongstoffet. :)

    Kan skjønne han må ha en ordentlig sitteklipper! tenk så mye tid han sparer på å bruke den, pluss at han får ekte "manneglede" ved å bruke et kjøretøy. ;)

    SvarSlett
  18. Så herlig stoff og bilder! Blir morro å se resultatet av disse :)

    Jeg har hatt 10 dager høstferie i nord (både sol og snø ;) og har lest meg nedover og imponert over hva du får gjort :)

    Nyt morgendagen!

    Klem fra Tove

    SvarSlett
  19. Kan GODT forstå at du e fornøyd ja! :o)
    Blir spennande å sjå ka det blir av det!

    Og ja; Pafrika har offisielt invitert meg på Bergensbesøk :o) Ser ut te å bli helga 29-31. oktober allerede, men me får venta på endelig bekreftelse før me utbasunere det for heile Blogglandia tenke eg ;o)

    Eg har nemlig foreslått at me bør reservere et bord på ein kafe og kalle det et aldri så lite bloggtreff, for dåkke e jo så mange flotte damer i Bergensområdet ;o) Uansett MÅ me få te å treffa DEG jaffal!

    I går sydde eg mi fysste pute forresten!!! Får sjå om eg får laget et innlegg seinare, men då forvente eg skamros altså!!! ;o)

    SvarSlett
  20. Så fine stoffer !!
    Ha en fin dag.
    Cecilie

    SvarSlett