tirsdag 14. desember 2010

De små gavene


Det nærmer seg juleavslutning for både skole og barnehage, og da er det kjekt å gi en liten oppmerksomhet til personalet. Å finne små koselige gaver som ikke koster altfor mye kan være litt av en utfordring. Det gjør det imidlertid litt lettere når det utelukkende jobber damer i barnehagen og på skolen. Da kan man kjøpe litt mer "dilleting":-) Sånn som den søte sølvfuglen over, funnet hos Gjesdal Interiør.


Sammen med et hjemmesydd hjerte i hvitt og sølv, blir det en fin liten gave som gjør litt av seg - uten at det koster for mye. Blomsten på hjertet var en del av stoffet, så jeg har bare klippet ut hjerteformen sånn at jeg fikk med blomsten, og sydd sømmen på utsiden av hjertet. Raskt og enkelt, og man trenger slett ikke være noen racer med symaskinen for å få det til. Bare husk og legg opphenget inni mens du syr:-)



Disse kubbelysene kjøpte jeg på et julemarked, men det går fint an å lage de selv og. Inne hos Anita finner du en grei oppskrift på hvordan det det gjøres. Hyggelige smågaver er de ihvertfall, for de fleste av oss brenner vel litt lys i disse tider.


Disse søte englene har Randi laget, og sammen med englelysene over blir det en koselig gave til engleelskende damer, som jeg tror det fins minst et par av i barnehagen vår.


Ellers har Greengate disse søte fuglene som heller ikke koster all verden. Den passet så godt sammen med hjertene jeg laget forleden dag, så de må nesten gis samlet.

Kjekt å ha små gaver på lur også som man kan gi som vertinnegave eller om det skulle dukke opp noen uventede gaver:-) Det skjer vel sånn omtrent hver jul hos oss ihvertfall. Jeg pleier å pakke disse små presangene inn i cellofan. For det første så ser jeg jo med en gang hva som er i gaven, noe som i seg selv kan være ganske praktisk, og for det andre så virker det ikke som man har blitt tatt på sengen hvis man får en overraskelsesgave.

Og et lite tips til; går barnet ditt på en sfo eller i enbarnehage der man kanskje ikke helt har oversikten over personalet, så kan det være en ide å fylle en liten kurv med deilig julegodt som personalet kan dele. Så har man ihvertfall ikke glemt noen:-)


17 kommentarer:

  1. Det er bare sådan nogle fine ting du laver :o) Klem Betina

    SvarSlett
  2. Guri malla! Alle gavene var så fine, og du er no kjempegrei som gjev vekk gåver til personalet. Det er hyggeleg å få slik oppmerksomhet :)

    SvarSlett
  3. Heisann Barbro:)
    Du er en luring altså, masse gode ideèr her!Lurt å gjøre i stand en liten samling med vertinnegaver og sånt, for jeg kommer alltid på sånt fem minutter før vi skal dra hjemmefra liksom.Mange fine ting og gode tips:)
    Ha en finfin tirsdag!

    SvarSlett
  4. Heisann!
    Her var jo mye fine tips til julegaver....koselige ting...må vis prøve meg på hjertene dine...men litt annet må bli ferdig først

    Ha en fin kveld

    Klem

    SvarSlett
  5. Kjempefine ting å få, mange som blir glade for de tenker jeg :)
    Nydelig hjerte, falt helt for det.
    Ha en fin kveld, klem.

    SvarSlett
  6. Alltid kjekt å ha gaver liggende :-) Masse gode tips til gaver her - nesten synd jeg ikke lenger har barn i barnehage eller SFO ;-)

    Ha en fin kveld og klem fra Siv

    SvarSlett
  7. Såå flotte "små"gaver!! heldig er de som har noe med deg å gjøre!

    Ser treet er pyntet, så jeg regner med stemningen er god;)
    kos deg og klem fra meg;)

    SvarSlett
  8. Sånne gaver er helt topp å få og artig å gi vekk. En må bli glade for sånne.
    Klem til flinke Barbro

    SvarSlett
  9. Så godt fuglene passer sammen med hjertene dine :)

    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  10. Takk for supre tips, Barbro. Englene til Randi er forresten superflotte. ☺

    SvarSlett
  11. Hei, så koselig det må være å få slike fine gaver.

    SvarSlett
  12. takk for tips, tror jammen meg jeg skal lage noen slike lys å gi til de søte damene i barnehagen

    SvarSlett
  13. Så mange, fine ting!-Og takk for påminnelsen om å kjøpe noe til barnehagepersonalet!

    SvarSlett
  14. Herlighet, du jo må jo være verdens snilleste dame!!! Skulle jeg var læreren til dine barn!!

    Ha en fin kveld, min venn!

    SvarSlett
  15. Dette var flotte ting du har valgt å tipse om. Jeg likte spesielt godt den sølvfuglem:-)

    SvarSlett
  16. Kjempesøte gaver alle sammen!
    Heldig er de som får så fine gaver!
    Adventsklem : )

    SvarSlett
  17. For noen fine gaver! Heldige de som får disse. Og kjekt å bli minnet på hva jeg hadde gjemt langt langt der bak, julegaver til de som tar seg så godt av mine søte små :)

    SvarSlett