fredag 21. januar 2011

Hjemmelaget kjøkkenøy


Jeg har tidligere hatt et innlegg der jeg skrev litt om kjøkkenøyen, men fremdeles får jeg spørsmål om øyen. Så her kommer et nytt innlegg som kanskje gir svar på noen av spørsmålene.


Øyen er hjemmelaget, og er vel det møbelet jeg er aller mest fornøyd med. Innredningen i kjøkkenøyen er fra Ikea, mens håndtakene er fra Biltema.  Øyen er kledd utvendig med panellignende MDF plater. Platene er malt med en hvitfarge som vi har fått brukket slik at den passer skuffene. 


Benkeplaten er også fra Ikea, og er oljet noen ganger før den ble tatt i bruk.


Øyen har forresten også hjul, noe som gjør den superpraktisk.


Den kan brukes frittstående, eller som en forlengelse av kjøkkenbenken. Hjulene er nemlig skrudd på en planke under, slik at øyen er i samme høyde som resten av benken.



På varme sommerdager med terrassebesøk kan øyen dessuten rulles bort til terrassedøren og til og med ut på terrassen hvis man skulle ønske det.

Øyen er liten og hendig, samtidig som den rommer mye, og er super for oss som ikke har spesielt stort kjøkken. I tillegg får man et møbel som ingen andre har maken til, og det er jo litt artig:-) Det er dessuten penger å spare på å lage sin egen øy - hele sulamitten kom på ca. 2000 kroner.

Ønsker alle sammen en riktig god helg!




30 kommentarer:

  1. Fin er den og så praktisk med noe man kan ta med seg dit den passer best for øyeblikket!

    Ha en fin dag!

    Klem fra Grete

    SvarSlett
  2. wow, det må jeg si, handy han nordlendingen:) Skikkelig praktisk kjøkkenøy dette:)

    Fredagsklem fra Trine:)

    SvarSlett
  3. Kjempe fin!
    Og veldig praktisk da :O)
    God helg,
    klem Fredrikke

    SvarSlett
  4. Veldig praktisk! :)) flott er den også :)) *smiler*
    Ha en flott fredag! :))

    Klem KAROLINEMOR!

    SvarSlett
  5. Kjempesmart kjøkkenøy! Og kjempesmart av deg å velge en mann som kan lage den :)

    Takk for masse fint kreativ inspirasjon! Jeg er så dårlig på å legge igjen kommntarer, men jeg er her og følger med! :)

    God helg!

    SvarSlett
  6. Så fint at denne kom opp akkurat nå :O) Vi driver også å planlegger kjøkken øy på hjul.... Fikk oss nytt kjøkken fra Ikea io høst og har i ettertid funnet ut at en øy hadde vært kjekt.( bare mannen fikk tenkt seg litt om )Tenker å ha hobby ting i den og benkeplass får man aldri nok av :O) Ha en strålende helg !!! Hilsen Hege :O)

    SvarSlett
  7. Kjempeflott "øy" mannen har laget.
    Kunne godt tenkt meg noko liknade, men hadde nok enda opp med å lage den sjølv...har ikkje så veldig handy mann,hehe:o)
    Nydeleg babycollage du viste i innlegget under.
    Den vart nok mottatt med glede, vil eg tru:)
    Ha ei nydeleg helg Barbro.
    Klem H

    SvarSlett
  8. For en fantastisk god ide! Skulle likt å lage en sånn selv, får se om jeg har tid og evner til det da :-) Hadde passet supert inn her hos oss også! Du får lage på betilling ;-) Tihi.. klem

    SvarSlett
  9. Du beviser jo bare dag etter dag at du MÅ bli kåret til Norges mest kreative mammablogger! Så stikk inn og stem! (Ikke du, da Barbro, men alle som leser dette)
    Helet kanin i blomsterpotte - er det sant?!
    God helg!

    SvarSlett
  10. Den øyen er virkelig flott..og praktisk. Skulle gjerne hatt en selv. Har plass, men har ingen handymann. Han min er best på riving og ved-hogst;)) (kommer godt med det også)
    Så gøy med nominasjon da. Du hadde virkelig fortjent å vinne:) tvi tvi...
    Jeg har ihvertfall stemt flere ganger:)

    God helg!

    SvarSlett
  11. Hehe...nå flirte jeg godt!! Hvilket navn har du lagret profilbildet ditt på, lurer jeg?!
    Kjøkkenøya er flott og praktisk. Nevenyttig kar du har.

    Jeg fant mine egne bordkort og spisebrikker når jeg googlet dette, og det ser jeg at andre tydeligvis gjør også.

    Ha en god helg. Klem!

    SvarSlett
  12. Herlig hva som kan dukke opp etter et søk på google ;)Kjøkkenøyen din er kjempeflott, utrolig kjekt at det er hjul på den.
    Flink handyman du har!
    Ønsker deg en fin helg!
    Klem T

    SvarSlett
  13. Kjøkenøyen din er kjempefin Barbro - og veldig smart med hjul på!
    Har stemt på deg:-D
    Good helg snuppa,
    klem Hege.

    SvarSlett
  14. Handy han der nordlendingen :-) Den var kjempefin, og jeg ser veldig godt at den er praktisk :-D Kanskje jeg skal vise gemalen innlegget ditt slik at han kan få noen ideer :-D

    Riktig god helg - klem Siv

    SvarSlett
  15. Hei! Ja, den var kjekk! Jeg venter utålmodig på den nye Tildaboken.... Ha en riktig god helg! Vi skal spise sushi med gode venner!

    SvarSlett
  16. Lekkert Barbro - og så praktisk, ja han Nordlendingen er noe for seg selv!!
    Gratulerer med nominasjonen - kreativ mammablogger - klart jeg har stemt på deg!!
    Du har så mye å bidra med Barbro - du imponerer storveies!!
    Ønsker deg en nydelig helg!!
    Klem Lokki

    SvarSlett
  17. Øya er super. veldig flink nordlending du har. Overbring skrytet til ham.Ser veldig praktisk ut dette at du kan flytte på den. ønsker deg en fin helg.
    Klem

    SvarSlett
  18. Rå lekker!! En slik kan jeg godt ha tenkt meg til å ha på terassen jeg:)) Lekker var den!!

    SvarSlett
  19. Skulle ønske vi hadde hatt plass....Nordlendingen har virkelig vært flink.God helg,Barbro.Klem

    SvarSlett
  20. Den er kjempefin og sikkert veldig praktisk!

    Takk for hyggelig kommentar hos meg, jeg skal formidle rosen videre :)

    Ha en fin helg! Klem :)

    SvarSlett
  21. Kjempe smart og flott...du har en handyman
    Ønsker deg en fin helg ....det strikkes i kveld
    Klem

    SvarSlett
  22. Denne kjøkkenøya var kjempesmart,helt i stil med resten av kjøkkenet;)Tusen takk for kommentar hos meg angående barnerommet,det gir en ekstra utfordring med skråtak ja,men tenkte kanskje jeg skulle skaffe meg en expedit hylle ja,med et forheng foran...Takk for tips;)

    SvarSlett
  23. Hvorfor reise til en øy med din kjære når han kan lage en til deg? Ho ho, forferdelig dårlig vits. Jeg skjønner nå at lasersakser finnes - og at du er deres fremste talskvinne.

    SvarSlett
  24. Guriland -Du har jo selveste Handy Manny boende hos deg! Den øya er superfin og smart, assa!!!! God natt, Barbro :)

    SvarSlett
  25. Utrolig smart. Så flinke dere er.
    Ellen :)

    SvarSlett
  26. For en super ide. Og så flott den er. Patent på den burde du tatt he he.
    Nydelige rom den står i også.
    Flotters tirsdag til deg
    Randi

    SvarSlett
  27. En sånn skal vi og lage når vi får nytt kjøkken! Fint og se hvordan du har gjort det, det ble veldig fint med panelplatene bak og på siden!!
    Klem

    SvarSlett
  28. Dette var til stor inspirasjon/motivasjon!
    Kjempeflott og utrolig praktisk! :))
    Imponert :D klem fra Nordland :)

    SvarSlett