onsdag 9. mars 2011


Det blir en del bursdagbesøk når man har unger. Denne uken skal veslesnuppa i en trippel bursdagsfeiring. Jeg vet at det er en del mødre som har et lite lager av potensielle bursdagsgaver liggende til enhver tid. Noe sånt hadde jeg aldri klart å få til. Desssuten er skapene mine overfylte allerede... Men noen dager i forveien pleier jeg å klare å hoste opp en bursdagsgave - eller tre.  


Jeg ble så inspirert av erteposene som Den gode feen sydde for et par uker siden at jeg måtte sy et par til ungene. Disse gjorde så stor lykke at erteposekasting har vært en daglig aktivitet i heimen siden, og jeg tenkte at de kanskje kunne gjøre lykke som bursdagsgaver også.


Jeg sydde derfor tre erteposer i søte Tildastoffer til hver av bursdagsjentene, i tillegg til en tøypose til å ha de i.


Regner med at et og annet småtteri til finner veien oppi posene. Må vel la veslesnuppa få være med og bestemme litt og.


Her i huset teller vi også ned mot bursdagsfeiring, og mor prøver å manne seg opp til litt kakebaking. Jeg tenkte jeg skulle spre kakebakingen utover uken, sånn at jeg slapp maratonbaking på slutten, men det er vel bare til å innse at jeg jobber nok best under press...

27 kommentarer:

  1. Og kjenner jeg deg rett, nøyer du deg vel ikke med ei kake og et par brett muffins...Lykke til med bursdagsforberedelser - ikke slit deg helt ut!

    SvarSlett
  2. Jeg vet hvertfall ei her som hadde blitt glad for en så søt gave;)Erteposene var såååå søte,å den posen med bambi på likeså...Nydelige de stoffene du hadde brukt!Vimpelrekka du hadde laget i innlegget under var kjempefin,akkurat slike farger jeg selv ville brukt...Lykke til med bakinga;)Klem Caroline

    SvarSlett
  3. Ja, undre press - samma det når du alltid tryller frem DE resultatene!
    Lykke til!!
    Og så flotte gaver - kreative du - kjempeflotte!!
    Ønsker deg en bakerik uke... om så alt blir på slutten ;)
    Varm klem fra Lokki

    SvarSlett
  4. Så fine gaver!
    Her blir det nok fornøyde bursdagsbarn...*smiler*...
    Klem Fredrikke

    SvarSlett
  5. Du får det alltid til du, Barbro :)
    Nydelige ting du har laget, helt skjønn de Bambi motiva :)
    Ha en fin dag, klem.

    SvarSlett
  6. Ikke farlig når man behersker symaskina så godt, og dette er flotte gaver!!
    Ha en fin dag..bakedag..klem fra meg:O)

    SvarSlett
  7. Så mye fint du har laget. Søte stoffer du har brukt. Det må bli noen glade jenter som får de i gaver :)
    Ha en fin dag
    Trude :)

    SvarSlett
  8. Dette er virkelig heldige, små bursdagsjenter! Det faller nok absolutt i smak.

    Jeg heller nok mer mot å bli en type mor som skaper et lite lager, da jeg grøsser litt ved tanken på å måtte produsere noe supert på kort tid. All honnør til deg for det!

    SvarSlett
  9. Nok en gang hatten av fra denne kanten! 5-åringen skal i bursdag her på fredag, og jeg skulle ønske jeg kunne ha produsert noe så fint å gi bort, jeg også!!

    Ha en fin bakeuke! ;o)

    SvarSlett
  10. Nydelige! Lur ide med erteposer, det er lenge siden jeg har sett noe sånt.

    SvarSlett
  11. Nydelige !!
    Hmm :-)
    Kanskje datteren din har lyst å komme i bursdagsbesøk til dattern min :-)
    Hihi :-)

    Vi også sydde erteposer for en stund siden :-)
    Ikke så søte som dine da :-)

    SvarSlett
  12. så skjønne de ble, en riktig lekker ide å ha ting i til en fødselsdag,
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  13. Kjempefine bursdagsgaver.
    Ellen :)

    SvarSlett
  14. Å! Det var vel fine gåver!

    SvarSlett
  15. så søte de var! med bambi! og søte hjerter også! jeg er sikker på at de blir glade!

    SvarSlett
  16. så utolig fin gaveide, Barbro:) Maratonbaking, ja takk:)

    Klem fra Trine:)

    SvarSlett
  17. SÅÅÅ fiiine de var Barbro - de blir nok godt mottatt:-D
    Ha en kos kveld,
    klem Hege.

    SvarSlett
  18. De var søte, og blir sikkert godt mottatt :)

    SvarSlett
  19. Superflotte gaver! Å kaste ertepose er jo kjempemoro, det er det jammen lenge sida jeg har prøvd. ☺

    SvarSlett
  20. Det var jo en superflott gave!! :-)

    SvarSlett
  21. Dette må utvilsomt bringe lykke.

    SvarSlett
  22. Så koselig med hjemmelagde gaver! :) Nydelige gaveposer med bambi på også!

    Klem

    SvarSlett
  23. Erter poser var en super ide til bursdagsgaver. og posene til å oppbevaer de i var jo bare helt topp. Heldige er de jentene som får de :-)
    Til lykke med bursdagen i huset :-)

    SvarSlett
  24. Flotte gaver - jeg tror jeg må sy noen erteposer jeg også, i alle fall til husbruk.

    Så heldig du er som jobber best under press. Jeg jobber visst bare under press, jeg...

    SvarSlett
  25. Genial bursdagsgave!! Kjempefine.

    -Lykke til med husets egen feiring :)

    SvarSlett
  26. Gamle ting blir som nye!
    Jeg er 62 år, og husker erteposene i gymsalen da jeg gikk på skole...

    SvarSlett
  27. Utruleg søte ting med Bambi på!
    Jammen mykje flott du lagar:) Kjem gjerne tilbake hit:)
    God lørdag!

    SvarSlett