mandag 28. mars 2011

Forbedring


Badet vårt har lenge vært i overkant shabby, og jeg har egentlig bare prøvd å ignorere det hele, for badet står ikke akkurat øverst på oppussingslisten. Likevel så var det en smule irriterende at det alltid har manglet to dører til baderomsinnredningen - håndkleparken vår er ikke så dekorativ liksom... I går sydde jeg derfor to gardiner for å dekke til de forgapne skapene. 


I mangel på noe bedre tok jeg et babydynetrekk med bamser vi hadde liggende, delte det i to, og sydde gardiner av det. Bamsemotivet ble skjult av en blomsterlapp klippet fra en gammel, flekkete duk, som ble sydd over. Knallfint ble det kanskje ikke, men det duger ihvertfall som midlertidig løsning. 


Mens jeg mest hadde irritert meg over dørene som manglet, så irriterte nordlendingen seg grønn over at de dørene som allerede var der var ganske så shabby, i tillegg til at han syntes blomsterknottene på innredningen var grusomme. 


Etter å ha malt stuen tre strøk, så fant jeg ut at det var jo peanuts å male fire skuffer og fire dører. Dermed fant jeg fram maling og rulle igjen, og malte i vei.  Selv om dørene fremdeles trenger og skiftes ut, så ser de ihvertfall rene, og ikke fullt så shabby ut. Og med nye knotter fra Clas Ohlson, så føltes det nesten som vi hadde fått et nytt bad, men bare nesten altså...

Mens jeg venter og sparer til drømmebadet mitt, så får jeg heller leve med lyserosa fliser og dekorfliser med måker som flyr inn i solnedgang, grå vask, grått toalett og beige gulvfliser som ikke ligger plan, en stund til:-)

12 kommentarer:

  1. Badet hørtes i alle fall ganske lyst ut i forhold til sånn resten av huset var da dere overtok! Men jeg er uansett imponert over innsatsviljen. Syns man ting er skikkelig ille, skal det jo ofte ikke så veldig mye til for å føle en forbedring!

    Catje

    SvarSlett
  2. så smart, syntes det bli fint jeg, er mange ganger ikke så mye som skal til, å bad er sååå dyrt, kjekt å spare,
    ha en fin dag,
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  3. Det ble kjempe fint :O)Hjelper mye med litt hvit maling :O)) Blir ikke overasket om du maler flisene neste gang,det går faktisk veldig bra!! Ha en fin dag :O)))

    SvarSlett
  4. Alt hva du får til...du er så flink atte....og kreativ.Her ryddes det i boder....fort gjort når en føst setter i gang
    Ha en fin mandag
    Klem

    SvarSlett
  5. en absolutt forbedring, Barbro:) Du får det jammen til, det du har bestemt deg for:) Bra jobba:)

    Trine:)

    SvarSlett
  6. Det så jo riktig så koselig ut når du fikk opp det forhenget!Men jeg kjenner til ønsket om et nytt baderom,hovedbadet her ser heeeeel grusomt ut!Rosa vegger og grønt gulv,digert hjørnebad og en dusj som har sett sine bedre dager,usj sier jeg bare...Men det er jo bra å ha drømmer å mål som skal nåes;)Så her er det og sparing på tapetet;)Ønsker deg en super uke!Klem Caroline

    SvarSlett
  7. Så koselig blogg.
    Legger meg inn som følger og titter snart innom igjen.

    SvarSlett
  8. Du er en super stylist :o)
    Nydelig og vårlig.

    Ha en fin kveld :o)

    SvarSlett
  9. En midlertidig forbedring er jo bedre enn ingenting da :-) Syns det ble fint jeg :-D Før vi pussa opp badet, hadde vi orange vask og badekar - uæh...

    Ha en fin kveld - klem Siv

    SvarSlett
  10. Nå var det ihvertfall chic! Flink er du! Mitt bad er ikke akkurat bloggbart!!! hahah :)

    SvarSlett
  11. JA, ikke shabby lenger, bare chic! Du har vært flink!

    SvarSlett
  12. synes det ble kjempefint jeg. Ikke mye som skal til for å få stor forandring. Flink har du vært.
    Kos kveld på bad og i stue
    Klem
    Randi

    SvarSlett