torsdag 10. mars 2011

Isblå


Veslesnuppa trengte en ny finkjole til helgens festligheter, og mor og datter trålet diverse barneklærbutikker i går ettermiddag uten hell. Ikke det at vi ikke fant fine kjoler, men det var rimelig høy sommerkjolefaktor over dem, og etter at snøen begynte å lave ned igjen i går, var det bare til å konkludere med at stroppekjolesesongen ikke akkurart er her ennå.


Så da vi kom hjem gravde mor fram et par meter med isblå stretch chenille fra skapet, og fant fram et super - easy mønster og klippet og sydde i vei. Med et par hvite hjerter trukket med blondestoffer og pyntet med sølvpaljetter og perler, så ble det en finkjole likevel. Finkjole med stretch i er dessuten supert til små prinsesser som ikke akkurat oppfører seg spesielt lady - like, men liker å klatre og hoppe og herje litt. Stretchkjole hadde forresten vært midt i blinken for mor og når hun går løs på kakebordet:-)

Ha en fin dag!

Og hjertelig velkommen til alle nye følgere!

21 kommentarer:

  1. kjempe fin kjole! og ja som du sier det er greit å kunne bevege seg litt i kjølen når man er liten jente:) du må ha en super kreativ dag!

    SvarSlett
  2. Du er bare helt utrolig (på en positiv måte altså!!) ..så bare gikk vi hjem og sydde en kjole i stedenfor!!! Skulle ønske at det var noe som var helt vanlig for meg å gjøre også, men tror neppe at min Diva ville ha gått med en kjole jeg hadde sydd... Kanskje jeg kan lage en sånn kjempefuglkostyme, som hun kan trakke oppi..hahaha! Synes jeg ser henne!!

    Ha en finfin dag, vennen!

    Klem

    SvarSlett
  3. nydelig kjole i nydelig isblå farge:) herlige applikasjoner gjør seg de også:) Er det vanskelig å sy i fleece eller stretch? Noe spesielt å huske på?
    Kos dere i bursdag:)

    klem fra Trine:)

    SvarSlett
  4. Du får alt til å høres så enkelt ut!
    Nydelig kjole!

    SvarSlett
  5. Ja, nydelig kjole og farge! Det enkle er ofte det beste. :) Ha en fin-fin dag!

    SvarSlett
  6. Så fin kjole! Og ja, stretch er suverent både for små og store - og så deilig som det er å ha chenille på seg :o) Sommerkjolene virker fryktelig fjerne nå når man ser ut i snøværet...

    SvarSlett
  7. Nydelig kjole, og de erteposegavene er en fantastisk strålende idè! Må visst skaffe meg en symaskin snart jeg.....

    SvarSlett
  8. Skjønn kjole, med nydelig pynt.
    Og kjempefin farge.

    SvarSlett
  9. Hva gjør det vel at butikkene ikke har finkjole når du kan trylle frem en helt unik prinsessekjole på et blunk :)!

    Stor stas at du nominerte armbåndet mitt,tusen takk :D!
    Armbåndet var en custom order for eiegode fru Hegemoni aka frk. Flapper.
    Om du ikke allerede har vært innom bloggen hennes må du ta deg en tur,
    jeg er sikker på at du vil like deg der inne :)
    http://hege-hegemony.blogspot.com/

    SvarSlett
  10. Nydelig kjole som er en vinterprinsesse verdig! :)

    SvarSlett
  11. Oppdaget bloggen din i dag og her var det jammen mye fin inspirasjon!

    SvarSlett
  12. Fantastisk herlig blåfarge !! Dyktig er du :)

    SvarSlett
  13. Så fin den ble da :) Litt isprinsesse aktig!

    SvarSlett
  14. Fantastisk Barbro, du er bare RÅ altså!
    Tenk og bare sette igang og lage en kjole når man ikke finner i butikken ♥ Og en myyyye finere kjole enn de man får kjøpt og;)) Stilig!
    Jenta di er heldig som har en såååå flink mamma;)

    Klem Line

    SvarSlett
  15. Skjønner ikke at dere gidder å gå i butikken på kjolejakt heller jeg, når mor sjøl lager slike lekre saker.
    Du er dyktig du Barbro!

    Klem

    SvarSlett
  16. Nydelig kjole, og godt å ha noe løst å ledig for en aktiv frøken.

    Så skjønne de posene i forrige innlegg var. Har og tenkt å sy erteposer, erter er innkjøpt for snart et år siden. Men TTT innimellom.

    Du er velkommen til å være med på giveaway på bloggen min om du vil.

    Gode ønsker for en flott helg til deg og dine, klem.

    SvarSlett
  17. Så heldig den snuppa di er som har en mor som lager så lekre kjoler. Denne er bare super. Du skulle laget og solgt Barbro. Disse kjolene er jo så gode på også.Ønsker deg en fin marshelg
    Klem

    SvarSlett
  18. Heldige datteren din som har en slik mamma! Nydelig kjole, Barbro!

    Ønsker deg en deilig helg!
    Klem,
    AW

    SvarSlett
  19. Fin kjole, som vanlig :) Jeg har kommet ett hakk videre, har hentet symaskin OG kjøpt mønster til en barnekjole og ullfilt osv. Jeg har jo ikke sånn fin symaskin som syr border slik som din, og vet ikke helt hvordan det blir rundt halsen og i erme-åpningene når jeg bare klipper, for filt trenger jo ikke sys inn så vidt jeg har sjkønt, men jeg finner vel på noe. Tenkte kanskje å sy en blonde eller pompong-bånd? Vi får se hvordan det ender opp :) Takk for god inspirasjon i alle fall!!

    Catje

    SvarSlett
  20. Nydelig kjole ble det! Jeg liker kjoler som er romslige rundt magen når jeg skal pynte meg og en som strekker seg etter behov er jo bare ideelt;-D

    Ha en flott dag!

    Klem fra Grete

    SvarSlett
  21. Kjempefin kjole:) lyseblå passer jo så godt nå også. Du er flink altså! :)
    Heldige jenta di da, som fikk en helt unik kjole .

    Veldig mye fint nedover her også. Likte veldig godt Bambi-nettene. Det hadd vært noe for vesla her tenker jeg det.

    Ha en super og kreativ helg videre.
    Klemmer fra Line

    SvarSlett