onsdag 7. september 2011

I vår var det nøyaktig tre år siden vi satt opp gjestehytten i hagen, og fremdeles var den umalt innvendig. Men så fikk jeg det for meg at jeg skulle bruke hytten som arbeidsrom, og da fikk jeg omsider finger´n ut og fikk malt hytten. Jeg trengte nemlig veldig et eget syrom.


Det var bare det at da jeg var ferdig, så hadde nordlendingen helt andre planer. Han syntes det ble så fint at han drømte om å ha sin egen lille TV - stue her med stor flatskjerm på veggen. Heldigvis har det foreløpig ikke blitt noe av, mest fordi det ikke er innlagt strøm ennå...
Så hytten har egentlig blitt en lekehytte istedet for både syrom og nordlendingens private TV - stue. Ja, bortsett fra at den fungerte som drikkebule under 40 - års kalaset da.


Men jeg tror vi kan konkludere med at hytten er og skal være en lekehytte, og jeg jobber med å gjøre hytten enda litt mer barnevennlig, og ser mitt snitt til å overflytte alle lekene uten hylleplass på barnerommet over til lekehytten. Jeg er litt lei av å gå slalåm fra døren og bort til garderobeskapene hos ungene kan man si...

 Forhåpentligvis blir det lagt inn strøm i hytten nå til høsten, sånn at hytten kan brukes når kulden setter inn og. Gigantisk flatskjerm blir det imidlertid ikke,
men kanskje blir det et lite julemarked her hvis jeg får lov av ungene å "låne" hytten en helg. Det tror jeg kunne blitt riktig koselig:-)

9 kommentarer:

  1. Hytta deres er rå koselig. :) Og så flott for ungene å leke der...det kommer vel en tid da de ikke gidder å leke der mere?. kanskje det da blir plass til ho mor?

    SvarSlett
  2. Kjempekoselig sted. Og så deilig med et eget sted for ungene :-) De syns sikkert også det er kult med eget hus ;-)

    SvarSlett
  3. Å der var det koselig.
    Super heldige unger.
    Håper det blir Julemarked der.

    Klem :o)

    SvarSlett
  4. Så koselig det hørtes ut med julemarked i gjestehytta! Noe slikt skulle jeg gjerne gått på! :-) Trivelig hytte dere har laget; ikke rart barna gjerne vil bruke den!

    ;-)

    SvarSlett
  5. Den gjestehytta ble plutselig kjempepopulær!
    Det er koselig med et annet sted å gå til og gjøre ting man liker. Det vet jeg, for vi går til fjøsen/hobbyhuset både sommer og vinter!
    Og det kan fort endre bruksmåte! Gratulerer til dere alle!

    SvarSlett
  6. Hadde sikker vært kjempedeilig med sitt eget arbeidsHUS :-) Jeg har arbeidsrom, men det blir mest til at jeg sitter på stua allikevel - er vel for sosial ;-) Veldig kjekt at ungene kan leke der inne da :-D

    Ha det godt - klem Siv

    SvarSlett
  7. Kjempekoselig hytte :0) Holder på med en selv også og det er gøy å se hvordan andre innreder :0)

    SvarSlett
  8. Ja! -julemarked er tingen, det må du få til!! Hehe, jeg bor jo for langt unna selvfølgelig, men vil jo veeeeldig gjerne se bildene ;o))

    Finfin torsdag til deg! Her i Porsgrunn har vi besøk av noe så sjelden som SOLA i dag, tenk det :o))

    SvarSlett