lørdag 26. november 2011

Innpakning

Jeg synes det er koselig å pakke inn gaver, til og med kalendergaver. Ja, ihvertfall de 48 første. De 48 neste er vel kanskje ikke pakket inn med samme iveren...
Jeg liker å pynte og dille litt når jeg pakker inn. Og jeg føler meg som en skikkelig gammel bestemor ettersom jeg tar vare på pent brukt bånd og papir, hyssingstumper og alt som man kan pynte pakker med. Akkurat som svigermor. Er det rart det det er fullt i alle skuffene i skjenken *ler*.


Den gamle beige heklebrikken jeg fant i skapet syntes jeg egentlig var gyselig, men surret rundt en pakke blir den ganske fin.


En heklebrikke bestående av firkantete heklelapper er klippet opp og brukt som pynt, mens et gammelt kort er klippet til og brukt som merkelapp. Gjenbruk er en fin ting:-)


Her er pakkekalender nr. 2 i rekken. Den skal gå i rødt og hvitt.
Av en eller annen grunn så har jeg alltid tenkt at gavene må henge på en kalender, men det blir liksom litt trangt om plassen når flere barn skal dele en kalender, siden mor aldri får ut finger´n og får sydd ny. 


Så jeg fant ut at trauet fra min bestemor duger fint til å slenge kalendergaver i det. Vi har litt slenging igjen før det er ferdig, men det ble såpass koselig at det fint kan bli en årlig tradisjon:-)

Ha en fin kveld!





13 kommentarer:

  1. Nydelig innpakning!! Tipper barna dine blir veldig fornøyde med den kalenderen :)
    Ønsker deg en fin lørdagskveld!
    hilsen frieblonder

    SvarSlett
  2. Det er jo nesten synd at pakkene skal åpnes - de utgjør jo en pynt i seg sjøl:)

    SvarSlett
  3. Nydelig pakka inn :) Nesten sånn at det er for galt å pakke opp pga den nydelige innpakkingen ;)

    klem Jane

    SvarSlett
  4. Så flotte pakker....og er enig med at det nesten er synd å åpne de
    Fin kreativ kveld til deg
    Klem

    SvarSlett
  5. helt nydelig innpakning, det er noe lignende jeg holder på med selv men synes ikke det ble i nærheten av ditt her *smiler*

    SvarSlett
  6. Kjempelekker innpakning, og flott å legge pakkene i trauet!!
    (fant du hvite heklebrikker forresten..??..)

    Ha en fin lørdagskveld, og en riktig fin 1.søndag i advent!
    Klem! :-)

    SvarSlett
  7. Litt av en jobb ja, men utrolig koselig da!
    Tenker det blir stas å åpne en etter en :)
    Skal si du har gjort deg flid i innpakningen forresten.
    Klem May Helen

    SvarSlett
  8. Og fantastisk lekkert blir det også når du gjør sånn flid med pakkinga. :-)

    SvarSlett
  9. Så nydelig kalender. Kjekt med gjenbruk også da :)

    Jeg har julegave-give-away på bloggen min nå. Kom innom da vel. Bli med og kanskje nissen kommer til deg?

    SvarSlett
  10. Så kreativt og herleg !!! Godt å ha god tilgang på "ressursar"...kjenner til det...Stor glede !!! :O)

    SvarSlett
  11. For noen utrolig vakre pakker du lager! Er nesten litt nysgjerrig på hva innholdet er... Regner med at alt det fine blir resirkulert og brukt omigjen, for her var det mye lekre brikker, blonder og annet stæsj.

    SvarSlett
  12. For noen nydelige pakker! Kan jo ikke åpne dem... Blir jo ødelagt da... hihi!
    Håper du har en fin søndag!
    Klem Gitte

    SvarSlett