tirsdag 21. februar 2012


Dette dukkehuset har jeg hatt siden jeg var liten jente. Jeg tok godt vare på det, og i mange år så det nesten nytt ut. Etter å ha vært på utlån en del år, har imidlertid forfallet vært merkbart, og dukkehuset ble stuet opp på loftet. Nå har det fått kommet frem i dagslyset igjen, og det er på tide med Extreme makeover.

Jeg har samlet en pen, liten samling med diverse tapeter og fine papirer, som jeg tror kan passe bra til "Oppussing dukkehus". Et par av tapetene i dukkehuset har ikke Blitzerne som okkuperte huset en stund klart å rasere, så de er faktisk i så bra stand ennå at de skal få være som de er. Og i dukkehuset er det jo mulig å få oppfylt drømmen om hvite gulv for mor:-)

Men dette skal være et mor-barn-prosjekt altså, selv om jeg kunne tenke meg å gjøre alt selv. Ungene er imidlertid helt i fyr og flamme etter at de så Tor med hammeren og gjengen lage dukkehus på Barne TV i går, og gleder seg sånn til å få være med å male. Mor deler vel kanskje ikke fullt ut samme begeistringen, men har i hvert fall lagt ut aviser i en radius på minst tre meter rundt huset, så her er det bare til å slå seg løs:-)

18 kommentarer:

  1. ååå, så koselig prosjekt! Sukkersøtt dukkehus, og GLEDER meg til å se det når det er ferdig!! Det er igrunnen veldig smart å pusse opp en liten modell, så får disse mannfolka se hvor vakkert det kan bli i huset om vi bare får slippe til (og de henger opp og flytter på det de får beskjed om). Hehe, måtte le når jeg leste "lagt ut aviser i en radius av minst 3 m." Kjente meg VELDIG igjen, har lyst til å gjøre selv, men barna må få lov, mor livredd for å få maling overalt, barn ingen bekymringer.. %-)

    SvarSlett
  2. Kjempekoselig prosjekt, ikke rart ungene er vilt begeistret:)
    Hadde selv et slikt dukkehus da jeg var lita, og da ble også interiørgleden født for min del:)
    Gleder meg til å se det ferdige resultatet, og jeg er sikker på at det kommer til å bli knaillfint. Kos dere masse med renoveringen:)

    Ønsker deg en finfin tirsdag:)

    SvarSlett
  3. Herlig prosjekt! Det var min soster som hadde dukkehus hos oss... Lurer pa om hun har det fortsatt...?

    SvarSlett
  4. Kjempekoselig og gjøre noe sammen!
    Men kjenner til den med å helst gjøre det raskt og effektivt selv ;)

    Håper å få se resultatet :)

    Morro at du hadde det som jente.

    Klem

    SvarSlett
  5. Høres ut som et koselig prosjekt.

    Gratulerer, du vant merkelapplotteriet hos meg! Send meg en e-post.

    SvarSlett
  6. Ha-ha :D Jeg skjønner godt at du vil ha oppussingsprosjektet for deg selv:) ...Vel, du får velge fargepaletten iallefall. Grønt og rødt i taket er ikke så pent... Men trond med hammer'n er favoritt her i gården!

    gleder meg til å se det ferdig!

    SvarSlett
  7. Ha ha, jeg synes du skal sleppe dem løs:)

    SvarSlett
  8. Dette kommer til å bli lekkert kjenner jeg deg rett.
    Klem

    SvarSlett
  9. Så gøy!!!
    Dette blir spennende.
    Gleder meg masse til å se resultatet:)
    Nydelig alt du lager!!
    Klem Mari

    SvarSlett
  10. Så kult med ekstrem oppussing av et helt hus:)
    Dette blir nok kjempefint med deg som designer ♥
    Gleder meg til og se:)

    SvarSlett
  11. For et gøyt prosjekt for dere! famileiprosjekt:)
    gleder emg til fortesettelsen!
    klem ellemell

    SvarSlett
  12. jeg hadde slikt dukke hus jeg og (arvet etter min søster) og jeg var så kry! etter to barn som har lekt med det er nok det også på loftet men jeg synes det er så mye sjarm med det at det omtrent kunne stått på pynt. MEN da var jo vi to voksne i dette huset hehe (skulle hatt en jente) hehe men men det kommer vell en annen som får en jente i familien=) (Håpe!) hehe

    Ha en super dag! vi får vell se dukket huset når det har fått makeover??
    Klem fra Yvonne.

    SvarSlett
  13. Ååhh, so spennande og kjekt! Eg har framleis mitt hus og. Med tre gutta i huset, spørs da om da blir brukt..men kanskje eg ein dag får ein gode idè... ;)


    Lykke te med oppussinga!

    Klem frå Christine

    SvarSlett
  14. Lykke til med oppussing! Eg har eit slikt heime eg også; og det er ikkje blitt utlånt, så det er godt som nytt. Har du tenkt å byggje ny trapp, eller lukke igjen opninga? Lage heis? - det hadde foresten vore stilig:)

    SvarSlett
  15. Gleder meg til å se det ferdige huset. Du er jo så flink, så tipper barna har arvet nok til at det blir smashing :)

    SvarSlett
  16. Så spennende. Regner med det blir skikkelig Barbro-fint.
    Ellen :)

    SvarSlett
  17. Å så fint,kjekkt å innrede et slikt lite hus:))

    SvarSlett
  18. Jeg pusset opp mitt gamle dukkehus til min niese, men det var før jeg begynte med blogging så jeg tenkte ikke på å dokumentere det. Men jeg la plankegulv av ispinner og panelte utenpå med rørepinner fra malingsbutikken og la svartmalt bølgepapp på taket. Filt ble tepper og mosaikkfliser fra pandura havnet på badegulvet. Utrolig morsomt prosjekt! :) Lykke til!

    SvarSlett