tirsdag 22. mai 2012

Fikse litt her, og fikse litt der...



Jeg er jo som en liten Espen Askeladd som ser nytten i det meste.

Jeg fant, jeg fant! ropte jeg.
Hva fant du nå da? sukket nordlendingen.
En fin steinblokk.
Hva skal du med den da, den er jo ødelagt, sa nordlendingen.
Å, jeg har slikt å gjøre, jeg har slikt å føre, så jeg fører vel den og.


Og en knekt sementblokk ble til en fin, liten pidestall utenfor lekehytten, og dermed var nordlendingen målbundet - noe som forøvrig skjer svært sjeldent. Betongpidestallen ble umiddelbart stylet med blomst på toppen og en harepus. Siden den står like utenfor lekehytten så passer det bra med noen harepuser og ekorn innimellom, som ungene kan leke med.


Og ingen vet hvor haren hopper, så de står sjelden der mor hadde tenkt...


Nede på selve terrassen er det stort sett fritt for dyr, med unntak av naboenes hunder som av og til forviller seg inn. Det deilige været har gitt energi og lyst til å fikse litt her og litt der, og en solcelledrevet lampegirlander er hengt i taket på paviljongen, sammen med en enslig lykt.


Flere lykter kommer nok, men de tenkte jeg å lage selv, og da rir man ikke nødvendigvis den dagen man saler:-)


Og jammen fikses det ikke på andre siden av huset også. 250 kvm med gårdsplass er under steinlegging.

Fortsettelse følger...


16 kommentarer:

  1. Du verden, så driftige dere er, du og nordlendingen! :-) Vi la lignende stein utenfor huset vårt sist sommer og ble veldig fornøyd med resultatet. Lykke til med arbeidet! :-)

    SvarSlett
  2. Oj, er det steinlegging på gang? Så fint det blir. Ser frem til fortsettelsen. Og uteplassen deres med det lyse gulvet og bord/benken er så luftig og trivelig. Ha en fortsatt fin uke i varmen. (27 grader i Larvik idag!)

    SvarSlett
  3. Så koselig dere har det:) Likte de søte kaninene;)
    Jeg legger meg til som følger på den fine bloggen din. Kommer garantert innom igjen:)
    Klem Janne

    SvarSlett
  4. Så koselig dere har det!
    Likte godt lysene i taket i teltet ditt! :)

    Flink mann- for det er myye stein!
    Gleder meg til å se resultat, blir nok veldig fint!

    Klem R

    SvarSlett
  5. Så morsomt skrevet;) Gleder meg til fortsettelsen;)

    SvarSlett
  6. Dere har så koselig uteplass! 250 kvadrat steinlegging hørtes slitsomt ut i grunnen, lykke til med det.

    SvarSlett
  7. Du skriver så artig!! Hvor mange ordtak tok i bruk denne gangen tro...? I LIKE!!!
    Flott hage har dere også!! Og den nevenyttige nordlendingen din får nok treyllet frem en flott
    steinlagt plass også: )

    Nyt dagen! KLEM!

    SvarSlett
  8. Du fikser stadig opp, og uteplassen blir finere og finere. Lykke til med steinleggingen! Det er gjerne grunnarbeidet som er mesteparten av jobben, men 250 m2 er myyye....

    SvarSlett
  9. Så flott det er ute hos deg. Det er tiden for slike morsomme saker :) Flott blir det og det er moro når man ikke trenger å kjøpe alt på Plantasjen. Grattis med ny pidestall til blomsten og kaninen :)

    SvarSlett
  10. Nyter inleggene dine, som er inspirerende og vakre og ikke minst en trekker på smilebåndet:)
    Klem Linn

    SvarSlett
  11. Jammen litt av et stenleggingsprosjekt dere har gaende! Men sa blir det nok ille fint, ja. Lykke til!

    SvarSlett
  12. Du er som alltid en stor inspirasjon, Barbro! Send gjerne over litt pågangsmot til å begynne! Vel, egentlig er det vel ikke pågangsmotet det står på, mer noen eksamener som står i veien. Men i sommer - da! (Når jeg ikke føder...)

    SvarSlett
  13. Hurra for eventyrelementer i hverdagen :)

    Er det ikke fantastisk med det været vi har for tiden!? Jeg digger det! :)

    SvarSlett
  14. Så koselig det ble :-) Dere har litt å gjøre,ser jeg :-D

    Ha det godt - klem Siv

    SvarSlett
  15. Lykke til med steinlegging...

    SvarSlett
  16. Stilig da :)
    Koslige kaniner har du og!
    Klem m

    SvarSlett