mandag 15. oktober 2012

Vinduspynt


Vi har et nesten gardinløst hus. Noe som sikkert er litt snodig siden jeg er en utpreget tekstildame, men jeg liker vinduer som slipper inn mye lys. Så da har det bare blitt sånn. Føler jeg for å myke opp litt og trenger noen fargeklatter i vinduene, så er "svevende" blomster et god alternativ.
Her har jeg brukt et blomstrete kjøkkenhåndkle som jeg har stivet med vlieselin, klippet ut blomstene, sydd de sammen, og laget et oppheng av sytråd. Fin - fin vinduspynt:-)



Og du trenger slett ikke symaskin til dette. Det går helt greit å lime blomstene sammen også:-)

7 kommentarer:

  1. Så fine!! Minner meg om kule melkekartongblomster!
    Jeg kunne også tenkt meg å tatt ned endel gardiner, men vi bor slik til at det er greit å skjerme innsynet litt :) Fin mandag til deg!!

    SvarSlett
  2. Hihi, litt nostalgiske melkeblomster dette:)
    Og for meeg som har en Tine-mann, må jo dette bli bra mottatt:)
    (ikke bonde altså, desverre, hihi, men IT-nerd:))
    Må prøve meg på slike tror jeg:)

    SvarSlett
  3. Så utrulig skjønne desse var,har noken gardinløse vindu eg og så det er supert med tips:)
    Har slike kvite blomster klistra på kjøleskapet,kjempefint med blomster:)
    Ein fin dag til deg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  4. Så enkelt og så fint.
    Ellen :)

    SvarSlett
  5. Lurt;)
    Jeg også liker å slippe inn masse lys og er helt enig med deg:)
    Fin kveld videre:)
    Klem

    SvarSlett
  6. Kjekt å høre at det ikke er bare meg som ikke er så glad i gardiner :-)
    dvi har jo rullegardiner på soverommene
    og så har mannen i huset "grinet seg til" to panelgardiner i stuen :-)
    det var "kompromisset" :-)
    men jeg lurer på å ta de vekk en dag han ikke er hjemme , også se hvor lang tid det tar før han oppdager at de er borte :-) hihi :-)

    SvarSlett