søndag 2. desember 2012

Alltid beredt

En ting er alle julegavene som skal være klare i løpet av desember, en annen ting er alle de du ikke gir julegave til, men som likevel får en liten oppmerksomhet. Alt fra venner, til de ansatte i barnehagen. Og så har du alle førjulsbesøkene man skal i hvor man gjerne vil ha med en liten gave. 


Jeg har laget klart et lite gavelager inne i skapet som kan være greit å ty til i travle førjulstider når man trenger en ekstragave og verken har tid eller lyst til å shoppe noe som helst mer enn de mest nødvendige julegavene.
Jeg har laget små gaver av noe av julepynten jeg har sydd den siste måneden. Mye av det er ganske smått, og å komme på besøk med en liten bambi dinglende i hånden i vertinnegave virker kanskje litt puslete.
Men til og med en enslig bambi eller to kan virke som en staselig gave hvis det er en smule sus over innpakningen. Og det er ikke nødvendigvis mye som skal til. Her har jeg funnet noen papplater som jeg har kledd med en hvit serviett, og så pakket det hele inn i en bit cellofan pyntet med litt bånd.



Liten julestrømpe og bambi blir liksom litt ekstra det og når det er innpakket i cellofan.


Enda flere cellofanpakkete bambier med fluesoppynt. Jeg hadde laget noen til julemarkedet jeg var på i dag også og de falt heldigvis i smak.



Her har jeg lagt julepynten i en eske kledd med kreppapir. For at pynten skulle holde seg fast har jeg nestet den fast med et par sting. 


Da burde vi være noenlunde beredt for minst et dusin førjulsbesøk:-)

10 kommentarer:

  1. Kjempefine gaver!!
    Og innpakningen var både søt og delikat! :)
    "Laget med kjærlighet" - kan du skrive på til&fra lappen :)

    God ny uke!

    SvarSlett
  2. Ah, du er flink! Jeg klarer ikke å ha alt på stell...

    SvarSlett
  3. Tipper smågavene dine blir godt mottatt :)

    SvarSlett
  4. Det var mange fine smågaver :O)

    SvarSlett
  5. lekre førjulsgaver - du må gjerne stikke innom her en dag ;-) Alltid lurt med et lite lager :-D Pleide å ha det da ungene var små jeg - da var det så mange bursdager de skulle i.

    Ha det godt - klem Siv

    SvarSlett
  6. Hvor har du bare været flittig. dejligt at have noget i gemmeren og især sådan nogle smukke sager, for hvem vil ikke blive glad for det:-)

    Er vild med dine bambier <3

    Ha´en fortsat dejlig aften

    Knus Susi

    SvarSlett
  7. Det var fantastisk flott!

    SvarSlett
  8. Nydelige smågaver du har på lur! :)
    Den største gleden du kan ha, er å gjøre andre glad .. det er noe i det ordtaket.
    Fin kveld til deg! :)
    Klem Lisa

    SvarSlett
  9. Jeg tror snart ikke at jeg orker å "komme inn til deg" mer, hehe, du er så FLINK og kreativ at jeg blir helt misunnelig. Jeg trodde jeg var kreativ, går for det i "gjengen", men jeg er jo ikke i nærheten av deg.
    FLINK FLINK FLINK

    SvarSlett
  10. Utrolig mye lekkert du har tryllet fram, og det attpåtil med kreativ og flott innpakking. Heldig er de som får disse "små"gavene.

    SvarSlett