torsdag 14. februar 2013

Korte, idylliske øyeblikk

Jeg har aldri stått slalåm, men jeg er grådig god til å gå slalåm. Jeg går slalåm stort sett hele tiden oppe i loftsetasjen. På barnerommet ligger det konstant ting og flyter på gulvet, så det er umulig å bevege seg i en rett linje. Slalåmgåing er ikke noen yndet aktivitet akkurat. Det er faktisk ganske så irriterende. 


I går var jeg såpass irritert over slalåmgåingen at jeg gikk til innkjøp av diverse bokser/esker/kurver. Helt overbevist om at det kommer til å gjøre susen og at jeg fra nå av kan bevege meg fritt og uhemmet inne i småløvenes hule.


Fargerike esker fra Åhlens er både fine og praktiske. Jeg hadde bare ikke tatt med i beregningen at de var høyere enn hyllene i vegghyllen på skråveggen... Sånn kan det gå når ryddeiveren tar overhånd. Det vil si, jeg klarte å plassere to i den nederste hyllen, og to i bokhyllen. Bedre enn ingenting:-)






Og det man ikke kan stable i høyden - det tar man under sengen. Hvite flettekurver fra Åhlens de og.


Knallrosa bokser fra samme plassen. Fine til å oppbevare alt småstæsjet som små jenter elsker å samle på. Har man en hamstermamma, så er man gjerne arverlig belastet og blir et lite hamster selv. Eplet faller sjelden langt fra stammen...


Så får vi se hvor lenge det varer før vi må gå slalåm igjen. Til helga kanskje??







5 kommentarer:

  1. Så perfekte rom det er i huset deres. Helt nydelige. Gidder du å komme opp her og fikse også?? :-)

    SvarSlett
  2. He, he, det går mykje i slalomgåing her i huset også...ingen triveleg aktivitet akkurat:-) No gler eg meg til helg, nærmar seg:-)
    Fin fredag og helg til deg!
    Klem

    SvarSlett
  3. He he, nei det tar gjerne ikke så lenge før det ryddige systemet svikter igjen. Vår niåring er en manisk samler og nekter å kvitte seg med noe som helst. Og om jeg klarer å lure unna gamle bøker opp på loftet, så finner hun dem og mener at akkurat DEN boka og DEN boka er yndlingsbøkene og at de MÅ stå i hylla på rommet.....

    God helg, Barbro!

    SvarSlett
  4. Slalomgåing høres veldig kjent ut... :O)
    God helg til deg!

    SvarSlett
  5. Ja, enn så lenge er det fint og ryddig.
    Ha ei god helg!

    SvarSlett