onsdag 8. mai 2013

Maiblomst


Da jeg var liten kjørte alltid min bestefar med maiblomst foran i grillen hele mai måned og jeg husker jeg syntes det var såå fint med denne bilpynten. Det er sikkert 20 år siden jeg så noen kjøre rundt med maiblomst i grillen, og jeg trodde ikke disse blomstene eksisterte lengre, men det gjør de faktisk, og selges av Norske Kvinners Sanitetsforening landet rundt. Jeg tror jeg må kjøpe en for nostalgiens skyld - og for å støtte en god sak. (De selges forøvrig også på nettet.)

Inntil videre har jeg laget min egen maiblomst av muffinsformer.


Neppe noe å ha i grillen på en bil, men fin sykkelpynt på en go´værsdag som denne i mai:-)
Ellers så blir de jo fine å pynte med på 17. maibordet.

Ha en fin dag!


4 kommentarer:

  1. Hørtes veldig kjent ut det med Maiblomst i grillen :) Kjekt å både kunne støtte NKS og lage selv. Ha en fortsatt fin dag!

    SvarSlett
  2. Kjenner jeg ble litt nostalgisk her jeg nå - hadde helt glemt maiblomstene som satt i grillen jeg :-) Kom også på slike mainåler som også ble solgt :-D Fin din og da :-))

    Her er det også knallvær i dag - tidlig hjemme fra jobb i dag, og nå skal jeg sette meg på verandaen og rette 50 stiler ;-)

    Ha en herlig go'værsdag - klem Siv

    SvarSlett
  3. Så uteulig fine maiblomster:)synest det er fint når ein pynter med slike både sløyfe og alt slik med 17 mai preg på:)
    Fin fin ettermiddag til deg❤

    SvarSlett
  4. Åh selges de fortsatt! Det må vi ha, det husker jeg også som veldig fint!
    Så fin sykkelpynt du har laget! Den ga meg en god vårfølelse:)

    SvarSlett